W AdWords płacisz za kliknięcie w reklamę, cenę tego kliknięcia ustalasz Ty — administrator kampanii reklamowej AdWords. Ustalając cenę kliknięcia bierzesz udział w aukcji dotyczącej wyświetlenia reklamy dla wybranego słowa kluczowego.
Dlatego ustalenie niskiej ceny za kliknięcie gwarantuje, że zapłacisz mało jednak nie gwarantuje, że Google wyświetli Twoją reklamę, bo być może inny administrator ustalił wyższą cenę kliknięcia i tym samym Ciebie przelicytuje.
To są podstawy konfiguracji kampanii AdWords.
Zwiększanie szansy na wygraną w licytacji bez podnoszenia ceny
Google podczas wybierania zwycięzcy aukcji na słowie kluczowym, prócz ceny, kieruje się także jakością strony docelowej i jej dopasowania do słowa kluczowego. Okazuje się, że optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) przyczynia się także do zmniejszenia kosztów reklam. Dzięki temu możemy wygrać licytację na słowie kluczowym nawet oferując mniejszą cenę za kliknięcie niż inne stosunkowo gorsze strony.
2 grosze za kliknięcie
Prowadzę edziennik i bez wykorzystania pozycjonowania oferowanego przez rożnego rodzaju usługodawców (które większości jest black hat) udało mi się zejść z ceną za kliknięcie do 2 groszy.
Gdy dużo ruchu przychodzącego generuje AdWords to warto optymalizować swoją stronę bo dzięki temu bez ponoszenia dodatkowych kosztów w tym samym budżecie reklamowym możemy mieć większy ruch. Oczywiste, prawda?
Optymalizujemy!
Podstawy, w skrócie:
- Strona musi być związana z tym czego dotyczą słowa kluczowe.
- Musi być czytelna.
- Musi być atrakcyjna.
- Powinna mieć linki przychodzące (najlepiej o treści słów kluczowych lub zbliżonych)
- ze stron, które same dotyczącą słów kluczowych.
- Twój serwis powinien mieć w treści linki wewnętrzne, które pozwolą na łatwe poruszanie się odwiedzającym.
- Tytuły stron powinny być czytelne i nie zawierać śmieci.
Optymalizację można to zrobić samemu, można korzystając z profesjonalnych usług. Jednak przy wykorzystaniu usług firm zewnętrznych należy się pytać jak zamierzają pozycjonować Twoją stronę.
Kupujemy usługi
W przy przypadku SEO trudno wciskać kit, ale pozycjonowanie zwykle jest obłożone „tajemnicą zawodową”, a pod przykrywką tajemnicy ci „profesjonaliści” zwyczajnie spamują. Takie pozycjonowanie nie jest trwałe, bo spam blogi i farmy linków mogą zostać usunięte lub oflagowane przez Google. Dlatego musimy ciągle płacić za takie pozycjonowanie (jeśli przestaniemy to nasz usługodawca skasuje spamblog/farmę linków) i ryzykujemy, że Google nas ukarze za niedozwolone praktyki, usuwając w wyników wyszukiwania w ogóle.
Jak kupujemy usługi domagajmy się kompleksowych raportów co zostało zrobione i gwarancji, że nasza pozycja w wyszukiwarce nie spadnie gwałtownie po tym jak przestaniemy płacić za usługi. Pozycjonowanie nie jest czymś co trzeba robić „ciągle”. Pozycję w wyszukiwarkach się buduje, a potem trzeba ją tylko nieznacznie pielęgnować — nie uzasadnia to płacenia po kilkaset złotych miesięcznie za to, że jesteśmy już na pierwszej stronie wyników Google.
Samodzielnie
Poczytaj o SEO i zoptymalizuj swój serwis, a następnie dbaj o to by inne poważne serwisy coś o Tobie napisały oczywiśćie linkując do Twoich stron 🙂
You must be logged in to post a comment.